1. Bevezetés
Hatályos: 2016. november 4. napjától
Kérjük, figyelmesen olvassa el, amennyiben felhasználója kíván lenni
webáruházunknak és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat,
amennyiben minden pontjával egyetért és kötelező érvényűnek tekinti magára
nézve.
A honlap üzemeltetésére és a szolgáltatásokra vonatkozó főbb jogszabályok:
-Az „új” Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény),
- A távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999.(II.5.) Korm.r.
szabályai,
- A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény,
- A 2001. évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások
valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes
kérdéseiről,
- 2008. évi XLVII. törvény – A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen
kereskedelmi gyakorlat tilalmáról,
- Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló
2011. évi CXII. törvény.
- A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény.
A regisztrálás feltétele: természetes személy esetén 18. életévet
betöltött cselekvőképes magyar állampolgárság, jogi szervezeteknél a magyar
bírósági, állami nyilvántartásba történő bejegyzés.
A weboldalt bárki, térítésmentesen látogathatja.
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) a
www.cukraszdepo.hu domain név alatt működő szolgáltatások igénybe
vételére irányuló tájékoztatásra és szerződéskötésre vonatkozó kölcsönös,
kétoldalú szabályokat tartalmazza. A honlap használatához szükséges technikai
tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető
tájékoztatások nyújtják. A Felhasználó a honlap használatával tudomásul veszi
és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
Név: Menestys Trade Kft.
Székhely: 2500 Esztergom, Galagonyás út 11.
Levelezési cím: 2500 Esztergom, Galagonyás út 11.
Üzlet,átvételi pont címe: 2510 Dorog Bécsi út 56.
Képviselő neve: Kecskeméthy Andrea
Cégjegyzékszám: 11 09 018850
|
Bejegyző Bíróság neve: Komárom-Esztergom megyei bíróság
Adószám: 23443637-2-11
Közösségi adószám: HU23443637
Számlavezető pénzintézet: OTP Bank Zrt.
Számlaszám: 11740054-21176180-00000000
IBAN számlaszám: HU28117400542117618000000000
E-mail cím: menestystrade@gmail.com
Adatkezelési nyilvántartási azonosító: Igénylés/intézés alatt
Telefonszám: +36-20-253-1956; +36-20-254-2089
3. A honlapon folytatott
tevékenység
A Szolgáltató a honlapján az alábbi kategóriákban teszi lehetővé az
adásvételt a Felhasználók részére:
- Élelmiszer színezékek
- Élelmiszer adalékanyagok
- Fondantok, cukormasszák, marcipánok
- Kiszúrók
- Gyertyák
- Papírtermékek
- Műanyag termékek
- Szilikon eszközök
- Cukrászati kellékek
- Cukrászati alapanyagok és segédanyagok
- Fűszerek
4.1. Felelősség
A Felhasználó a honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és
elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során
felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos
gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi
épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
A Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított
magatartásért és hogy a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős
saját magatartásáért.
A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során
harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett
módon ne sértse.
A Felhasználók által a honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett
tartalmat (például hozzászólás) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles
ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de
nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni és
ezekért felelősséget nem vállal.
4.2. Szerzői jogok
A honlap teljes egésze (szövegek, képek, grafikai elemek, stb...) szerzői
jogvédelem alá esik, így kereskedelmi célokra másolni, módosítani, terjeszteni
tilos!
5. A honlapon történő
vásárlás
5.1. Megrendelés folyamata
A honlap termékbemutatási, és online megrendelési lehetőséget biztosít a
Felhasználók számára. A honlapon a Felhasználó menüpontok segítségével
böngészhet. A termékek kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg.
A kategória nevére kattintva a benne szerelő termékek listája látható. Ha
az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a
termékek felett és alatt lévő számok segítségével lehet lapozni. A termék
listáról a részletes termék oldal a termék nevére klikkelve érhető el, itt
tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról.
A honlapon lehetőség van kulcsszó alapján terméket keresni. A keresési
feltételeknek megfelelő termék találatok a kategóriákhoz hasonlóan listaszerűen
jelennek meg.
A választott termék a kosár gomb segítségével helyezhető a kosárba, a gomb
mellett a szükséges darabszám beállítható. A Felhasználó a kosár tartalmát a
Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba
tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott
tételt. A Kosár ürítése gomb segítségével lehetőség van a kosár teljes
kiürítésére is. A Felhasználó a Megrendelés gombra klikkelve folytathatja a
vásárlási folyamatot. Lehetőség van belépésre, regisztrációra, valamint
regisztráció nélküli vásárlásra.
A regisztráció, és a regisztráció nélküli vásárlás esetén az alábbi
adatokat kell a Felhasználónak megadnia: e-mail cím, név, telefonszám,
számlázási cím, valamint ha ettől eltérő a szállítási cím. Regisztrációhoz
az előbbi adatokon felül egy jelszó megadása is szükséges. A sikeres
regisztrációról a Felhasználó e-mailben, és a honlapon tájékozódhat. A
Felhasználó a regisztrációjának törlését e-mailben kérheti a Szolgáltatótól, ez
esetben új vásárláshoz újra kell regisztrálnia. A hozzáférési adatok titokban
tartásáért a Felhasználó felelős. A Felhasználó felelős az adatai
frissítéséért, valamint köteles a Szolgáltatónak bejelenteni, ha tudomására
jutott, hogy az adataival harmadik fél visszaélt. Elfelejtett jelszó esetén, a
honlapon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail címre. Amennyiben a
Felhasználó korábban regisztrált a honlapon, a megrendelési folyamat az e-mail
címének és jelszavának megadásával folytatható.
A megrendelés következő lépéseként a Felhasználónak ki kell választania a
számára megfelelő fizetési és szállítási módot. A Felhasználó egy összefoglaló
oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát, és a
megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét. Adatbeviteli hibák esetén a
"Vissza" gomb segítségével javíthat a megadott adatokon. Ha mindent
megfelelőnek talál, akkor a Megrendelés elküldése gomb segítségével véglegesítheti
rendelését. Erről a honlapon, illetve e-mailben kap
megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a
visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot, azt haladéktalanul, de legfeljebb
24 órán belül köteles jelezni azt a Szolgáltató felé.
Megrendelési szándéktól függetlenül a Felhasználó a belépést a Bejelentkezés ablak
menüpont segítségével végezheti el. Bejelentkezés után megjelenik a Profilom és
a Jelszó változtatása menüpont, ahol a regisztráció során megadott adatait
tudja módosítani. Felhasználó felel az általa megadott adatok valóság
tartalmáért, Szolgáltató pedig biztosítja az adattévesztés, elírás, elütés,
téves értelmezés miatti adatok helyesbítésének technikai lehetőségét a
regisztrációt elvégző szoftverén belül, illetve külön kérelemre is. Felhasználó
a bejelentkezést követően a Saját adatlap menüpont alatt maga is hozzáférhet,
módosíthat az adatain bármikor.
Felhasználó adathelyesbítési kérelmet személyesen és postai úton is
benyújthat, a személyes beazonosíthatóság feltételének megfelelve.
Telefonon történt megrendelést a Szolgáltató nem fogad el.
Az elektronikus úton tett szerződési jognyilatkozat akkor válik hatályossá,
amikor az a másik fél számára hozzáférhetővé válik.
Szolgáltató jelen szabályozás keretén belül és a honlapon megtalálható
információk alapján a Szerződéskötés előtt tájékoztatja a Felhasználót a
következőkről:
Szolgáltató a fenti pontok tekintetében a honlapon fellelhető
tájékoztatáson túl az egyes konkrét árakról, díjakról, feltételekről,
szabályokról és egyéb lényeges körülményekről papír alapú (vagy a Felhasználó
számára hozzáférhető tartós adathordozón) katalógusaiban, termék
ismertetőiben,szerződéseiben, tájékoztatóiban is tájékoztatást nyújt a
Felhasználó részére, illetve közzé teszi a honlapján.
A megrendelés véglegesítése előtt Felhasználónak mindenkor joga és
lehetősége van visszalépni, törölni és elállni az ügylettől.
A megrendelés gombra kattintva Felhasználó véglegesíti megrendelését,
de megjegyzéssel is elláthatja a megrendelését, amely további jogi lehetőséget
biztosít jogai gyakorlására vagy kötelezettségei teljesítésére.
A megrendelést követően a Felhasználó az általa megadott e-mail címre
haladéktalanul visszaigazolást kap a megrendelésének minden lényeges adatát
feltüntetve.
Az email-ben történő visszaigazolás kézbesítésének hiányát a rosszul
megadott e-mail cím, vagy a postafiókjához tartozó tárhely telítettsége
okozhatja. Az e-mail-ben történő visszaigazolás automatikusan megtörténik a
megrendelés rögzítését követően.
5.2. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A Szolgáltató a Felhasználót 48 órán belül tájékoztatja a
visszaigazolásról. Ha a Felhasználó nem kapja ezt meg 48 órán belül a
visszaigazolást, úgy a Felhasználó mentesül ajánlati kötöttsége alól, a
megrendelt termékeket nem köteles átvenni.
A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a
rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési
és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a Felhasználó
rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.
5.3. A szerződés létrejötte
A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása
elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus
kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak
megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet
hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai
Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
A szerződés az automatikus visszaigazolás megérkezésével jön létre.
A jelen ÁFSZ hatálya alá tartozó szerződések elektronikus
szerződéseknek, minősülnek melyeket az Eladó nem iktatja.
5.4. Számla
A Szolgáltató papíralapú számlát állít ki, melyet minden esetben a
Felhasználó rendelkezésére bocsát. Csomagszállítás esetében a csomagban
mellékeli, személyes átvétel esetében átadja a számlát a Felhasználónak.
5.5. Fizetés
A honlapon a következő fizetési módokra van lehetőség:
- Utánvétel: A Szolgáltató által megbízott szállítmányozó cég, az
áruátvételt lebonyolító munkatársának fizeti ki a Felhasználó a rendelés teljes
végösszegét készpénzben.
- Előre utalás: A Szolgáltató bankszámlájára utalja át a Felhasználó a rendelés
pontos végösszegét. Felhasználó megrendelése vételár ellenértékének banki
átutalással vagy banki számlára történő befizetéssel történő megfizetése esetén
a megrendeléstől számított 3 munkanapon belül kell teljesíteni a Szolgáltató
bankszámlájára. Amennyiben 5 munkanapon belül a Szolgáltató bankszámláján a
vételár nem jelenik meg, Szolgáltató jogosult a megrendelést törölni és a vevőt
értesíteni.
- Készpénzben a helyszínen: A Szolgáltató által megjelölt átvételi ponton
kerül sor a fizetésre készpénzben.
5.6. Átvételi lehetőségek, Szállítás
5.6.1 Szállítási információk
A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 9-17 óra közötti időszakban.
Minden termék biztosított küldeményként kerül feladásra. Kérjük,
szíveskedjék a megadott kiszállítási napon, munkaidőben a termék átadását
biztosítani! Továbbá kérjük a megrendeléskor mobiltelefonszám megadását, hogy
szükség esetén a szállító cég munkatársa fel tudja venni a megrendelővel, vagy
az árut átvevő személlyel a kapcsolatot. A házhoz szállítás várható napját és a
részleteket a Szolgáltató emailben közli kiszállítás előtt. Ezért kérjük email
cím és telefonos elérhetőség megadását a megrendeléskor.
A szállító cég számára a megrendelésében megadott telefonszámot leadjuk, hogy a
futár el tudja a megrendelőt érni, amennyiben a megadott szállítási címen nem
találna senkit. Ebben az esetben felhívja a megrendelőt, és egyeztetett
időpontban újra kiszállítja a megrendelt terméke(ke)t. Előzetesen a futár a
címzettet nem keresi meg telefonon, hanem megpróbálja kézbesíteni a csomagot.
Figyelem! Amennyiben a csomagot nem veszik át (mert nincs senki a megadott
címen 8-17 között, mert nem lehetett a megadott telefonszámon Önt elérni, mert
nem adott meg telefonszámot, mert az értesítőre, amit a szállító cég hagyott
nem reagált, mert a következő munkanapokon, amikor a szállító cég megkísérelte
az ismételt kiszállítást sem volt senki a megadott címen, pénzhiány miatt,
stb.) a csomag visszakerül hozzánk. A csomag ismételt elküldése csak előre
fizetéssel és mindkét szállítási költség felszámításával lehetséges. Az
értékhatártól függő díjtalan kiszállítás minden rendelésnél csak az első
kézbesítési kísérletre érvényes.
Megkülönböztetünk házhozszállításos, és csomagautomatából-csomagautomatába
történő szállítást.
A házhozszállításos csomagszállítást a Sprinter Futárszolgálat
Kft. végzi.
Fuvarozócég elérhetőségei:
SPRINTER Futárszolgálat Kft.
Székhely: 1097 Budapest, Táblás utca 39.
Levelezési cím: 1476 Budapest, Postafiók 174/2.
Telefon: +36 1 881 2615
Belföldi szállítással kapcsolatos díjaink
- utánvételes, előreutalásos csomagszállításra bontódnak,melynek
megfelelően alakul a fuvarköltség is.
SPRINTER futár
csomagszállítás utánvételes fizetés esetén:
0
- 15000 Ft -ig
bruttó: 2350 Ft (a csomag tömege: 0-15 kg között kell hogy legyen!)
15001 Ft - 35000 Ft-ig
bruttó: 2515 Ft (a csomag tömege: 15 -30 kg között kell hogy
legyen!)
SPRINTER futár csomagszállítás előreutalás
esetén:
Utaláshoz szükséges adatokat a számla
minden esetben tartalmazza!! Kérjük, hogy utaláskor a számla sorszámát a
megjegyzés rovatba beírni szíveskedjenek, a nyomon követhetőség végett!
0
- 15000 Ft -ig bruttó: 2135
Ft (a csomag tömege: 0-15 kg között kell hogy legyen!)
15001 Ft - 35000 Ft-ig
bruttó: 2400 Ft (a csomag tömege: 15 -30 kg között kell hogy
legyen!)
35001 Ft feletti rendelés
SPRINTER futár esetén:
35001 Ft felett a kiszállítás INGYENES ! - amennyiben a rendelés
tömege nem haladja meg a 35 kg -t! Ellenkező esetben a kiszállítás
egyedi árkalkulációt von maga után.
Csomagautomatából - csomagautomatába való
kézbesítést a FOXPOST Zrt. végzi
Fuvarozócég elérhetőségei:
FOXPOST Zrt.
Ügyfélszolgálat címe: 1097 Budapest,
Könyves Kálmán krt. 12-14. zöld lépcsőház 3. emelet*
Telefon: 06-1-999-0-369
FOXPOST-os csomagküldés feltételei:
A Foxpost-os csomagküldés automatából- automatába történő kézbesítés. Ez
esetben a csomag amely a megrendelő által megjelölt csomagpontra
érkezik,amelynek ellenértékét a helyszínen kizárólagosan csak bankkártyás
fizetéssel lehet kiegyenlíteni!
A Foxpost esetében is működik az előreutalás lehetősége, amikor is a
regisztrációkor történő email címre egy előlegszámlát küldünk, melyre
hivatkozva történhet a csomag ellenértékének a megrendelő általi utalása.
Amikor a csomag feladása kizárólag az ellenérték beérkezése után történik.
Aki, ezen kézbesítési alternatívát válassza, mindenképpen, várja meg az
előlegszámla megérkezését!
FOXPOST-os kézbezítés
ára: Bruttó: 1770
Ft
MAXIMÁLIS csomagméret: 60 cm
x 36 cm x 61 cm
A csomag tömege a 25 kg-ot nem haladhatja meg!
Figyelem! Aki ezen szállítási módot válassza, és az általa
választott termékek méretei meghaladnák, a fentiekben megadott maximális
csomagméretet: – ez esetben kollégánk felveszi Önnel a kapcsolatot a megadott elérhetőségek valamelyikén,
egyeztetés céljából.
FOXPOST csomagautomaták a következő
linken tekinthetők meg:
https://foxpost.hu/csomagautomatak ( ha
a link nem működik kérem másolja be a keresőjébe!)
Csomagautomatába
szállítás esetén, át nem vett, és ezáltal az automatában bennmaradt
csomag visszaszállításáért, minden esetben - Bruttó 1500 Ft
többletköltség kerül kiszámlázásra a kiszállítási költségen kívűl. ( - ami egy
példán szemléltetve: ha a szállítási költség 1770 Ft akkor a csomagautomatában
maradt csomag esetében nem csak a 1770 Ft-ot fizeti a vásárló – hanem az 1770Ft
+1500 Ft –os bennmaradási költséget is, ami a példa alapján 3270 Ft –ot
fizetési kötelezetséget jelentene.)
Amennyiben házhoz szállítási szolgáltatást
nem igényelt, a megrendelt termékszemélyesen is átvehető
üzletünkben. Üzletünk címe: 2510 Dorog Bécsi út 56. A
megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 9 és 17 óra között, a
feldolgozás legkésőbb a megrendelést követő 4. munkanapon megtörténik.
Felhasználó megrendelése vételár ellenértékének banki átutalással vagy
banki számlára történő befizetéssel történő megfizetése esetén a megrendeléstől
számított 3 munkanapon belül kell teljesíteni a Szolgáltató bankszámlájára.
Amennyiben 5 munkanapon belül a Szolgáltató bankszámláján a vételár nem jelenik
meg, Szolgáltató jogosult a megrendelést törölni és a vevőt értesíteni.
Általános Szolgáltatói teljesítési határidő:
Ø utánvételes esetén a
megrendelés leadásától számított 2 munkanapon belül.
Ø banki átutalás, illetve
bankszámlára történő befizetés esetén a vételár jóváírását követő 2 munkanapon
belül.
Amennyiben a termék nincs raktáron és a teljesítés nem megoldható a fenti
határidőben, úgy a Szolgáltató értesíti és tájékoztatja a Felhasználót erről a
körülményről és megállapodnak a megrendelés és a teljesítés további
részleteiről.
A Szolgáltató - eltérő megállapodásának hiányában - a szerződés megkötését
követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a
Felhasználó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket. A Szolgáltató
késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a
póthatáridőn belül nem teljesít, a Felhasználó jogosult a szerződéstől elállni.
A Felhasználó póthatáridő kitűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől
elállni, ha a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta vagy a szerződést
a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél
fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna
teljesíteni.
Személyes átvétel: Személyes átvétel esetén a Szolgáltató által megadott címen
(2510 Dorog Bécsi út 56.) szám alatt van lehetőség a rendelt termékek
átvételére, miután a Szolgáltató ezt e-mail formájában jelezte a Felhasználó
felé.
6.1. Elállási jog gyakorlásának menete
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy
üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki
árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos
kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban Fogyasztó).
A terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott
terméknek, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik
személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a
szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Fogyasztót a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja
közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó
egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy
elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett
elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból a
Fogyasztó felhasználhatja a megrendelést visszaigazoló e-mailhez mellékelt
elállási nyilatkozat - mintát is. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási
jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási
nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 5. pontban
meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a
Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell
tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül
(akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy
telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének
idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A
Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően
bizonyítható legyen a feladás dátuma.
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1.
pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb
elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A
határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt
elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék a Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a
Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem
áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás
kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a
Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a
Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi
ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget
is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a
Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól
eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést
mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem
igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a
korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal
egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más
fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e
visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen
többletköltség nem terheli.
A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett
értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett
be.
6.2. A Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog
Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás
egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó
kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul
vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát
elveszíti.
Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján
vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató elő, vagy olyan termék
esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.
Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében.
Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy
higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. Az
élelmiszernek minősülő színezékek, adalékanyagok, aromák felbontásával a
Felhasználó elveszíti az elállási jogát a vásárlástól.
Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően
elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
A Felhasználó a Szolgáltató hibás
teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt
érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
rendelkezéseinek megfelelően.
Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak
minősülő Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési
határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért,
amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési
határidőn túl kellékszavatossági jogait a Felhasználó érvényesíteni már nem
tudja.
Nem a Fogyasztóval kötött szerződés esetén
a Felhasználó az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt
érvényesítheti szavatossági igényeit.
A Felhasználó – választása szerint – az
alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést,
kivéve, ha ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen
vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Felhasználó nem
kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos
leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Felhasználó is
kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a
szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról a
Felhasználó egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó
viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A Felhasználó köteles a hibát annak
felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől
számított kettő (2) hónapon belül közölni.
A Felhasználó közvetlenül a vállalkozással
szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítést (vagyis a kiszállítást,
átvételt követő) követő egy éven belül felismert hiba esetén,
vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha
e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen.
A Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet
megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő
átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem köteles a
Felhasználó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka,
a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést
követő egy év elteltével azonban a bizonyítási teher
megfordul, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba
már a teljesítés időpontjában fennállt.
7.2. Termékszavatosság
Termékszavatosság kizárólag ingó dolog
(termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő a
Felhasználó – választása szerint – az 7.1. pontban meghatározott jogát vagy
termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a Felhasználó
kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem
felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy
pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Felhasználó a
termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül
érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
A Felhasználó a termékszavatossági igényét
kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény
érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor
mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
Ø a terméket nem üzleti
tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
Ø a hiba a tudomány és a
technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető
vagy
Ø a termék hibája
jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a
mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.
Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt
termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a
Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.
7.3. Szavatossági, jótállási igények
érvényesítése
A szavatossági igényeit a Felhasználó az
alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:
Név: Menestys Trade Kft.
Levelezési cím: 2500 Esztergom,
Galagonyás út 11.
Üzlet/ telephely cím: 2510 Dorog Bécsi út 56.
Telefonszám: +36-20-253-1956; +36-20-254-2089
E-mail cím: menestystrade@gmail.com
8. Jogérvényesítési
lehetőségek
8.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja
A Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos
fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Név: Menestys Trade Kft
Levelezési cím: 2500 Esztergom, Galagonyás út 11.
Üzlet/ telephely cím: 2510 Dorog Bécsi út 56.
Telefonszám: +36-20-253-1956; +36-20-254-2089
E-mail cím: menestystrade@gmail.com
A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal
orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz
jellegéből adódóan vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet,
akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett
érdemi válaszával együtt - vesz fel.
A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt
(üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak átadni, vagy
ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó
szabályok szerint köteles eljárni.
A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás
felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az
érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.
Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok
szerint jár el.
A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a
Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a
panasz visszakeresését.
A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben
megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást
jelenti.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról
tájékoztatja a Felhasználót.
8.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló
fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az
alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára:
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Cím: 2800 Tatabánya, Fő
tér 36. Telefonszám: 06-34-513-010; 06-34-513-012 , E-mail: bekeltetes@kemkik.hu
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
Az egyes területileg illetékes Békéltető
Testületek elérhetőségei:
Baranya Vármegyei Békéltető Testület |
Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület |
Békés Vármegyei Békéltető Testület |
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület |
Budapesti Békéltető Testület |
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület |
Fejér Vármegyei Békéltető Testület |
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület |
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület |
Heves Vármegyei Békéltető Testület |
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület |
Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület |
Nógrád Vármegyei Békéltető Testület |
Pest Vármegyei Békéltető Testület |
Somogy Vármegyei Békéltető Testület |
Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület |
Tolna Vármegyei Békéltető Testület |
Vas Vármegyei Békéltető Testület |
Veszprém Vármegyei Békéltető Testület |
Zala Vármegyei Békéltető Testület |
9.1. ÁSZF, árak módosítása
A Szolgáltató jelen ÁSZFet, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb
feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a
módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe
lépést követő tranzakciókra érvényes.
9.2. Technikai korlátok
A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet
lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a
technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli
felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami
megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.
9.3. Adatvédelmi szabályzat
A szolgáltató adatvédelmi szabályzata a következő címen érhető el:
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2016.
november 4.
ÁFSZ LETÖLTHETŐ: